مجله شیشه اتومبیل

شیشه ضد گلوله چیست و چه کاربردی دارد؟

شیشه ضد گلوله

خودروها مجهز به شیشه ضد گلوله می‌شوند تا انرژی حرکت را از بین ببرند و در برابر سلاح گرم محافظت شوند. این شیشه‌ها بادوام هستند و از نظر فناوری تریپلکس معمولی متفاوت هستند. شما می‌توانید شیشه ضد گلوله را روی هر خودرویی نصب کنید. اگر قصد خرید شیشه ضد گلوله هستید می‌توانید از طریق همین سایت ثبت سفارش کنید و یا برای کسب اطلاعات بیشتر با ما در ارتباط باشید.

شیشه ضد گلوله

شیشه ضد گلوله یا ضد زره یک نوع شیشه مقاوم در برابر گلوله است که از ماده قوی و نوری شفاف ساخته شده است که در برابر نفوذ و پرتاب گلوله مقاوم است. این قابلیت متنند هر ماده دیگری، کاملا غیر قابل نفوذ نیست.

معمولا از ترکیبی از دو یا چند نوع شیشه، یکی سخت و دیگری نرم ساخته شده است. [1] لایه نرم‌تر باعث می‌شود شیشه الاستیک‌تر شود، به طوری که می‌تواند به جای شکستن خم شود. شاخص انکسار برای تمام عینک‌های مورد استفاده در لایه‌های ضد گلوله باید تقریبا یکسان باشد تا شیشه را شفاف نگه دارد و اجازه می‌دهد تا یک نمای روشن و بدون خطا از طریق شیشه وجود داشته باشد.

شیشه ضد گلوله

شیشه ضد گلوله چگونه تولید می‌شود؟

شیشه ضد گلوله از ترکیب سه محصول شیشه اکریلیک، پلیمر یا آنالوگ‌های آن و پلی کربنات ساخته شده است. بین لایه‌ها پلی وینیل بوتیرول یا پلی اورتان قرار دارد. هدف از بین لایه افزایش استحکام مواد است.لایه‌ها با لحیم کاری به هم متصل می‌شوند. هنگامی که هوا بین لایه‌ها ظاهر می‌شود، شیشه استحکام خود را از دست می‌دهد، شکننده و آسیب‌پذیر می‌شود.

بیشتر بخوانید :  نقطه های مشکی دور شیشه اتومبیل چیست و چه کاربردی دارد؟

هنگام انتخاب شیشه ضد گلوله، باید به ویژگی‌های مواد، برند سازنده و قیمت تمام شده محصول توجه کنید. شیشه‌های زره‌دار نمی‌توانند ارزان‌تر از شیشه‌های تریپلکس یا سکوریت باشند.

شیشه ضد گلوله در کجا استفاده می‌شود؟

این شیشه بر خلاف تصور عموم فقط برای موقعیت‌های جنگی استفاده نمی‌شود. شیشه زرهی یا ضد گلوله روی خودروهای هر برندی نصب می‌شود. انتخاب مواد بستگی به هدف حفاظت دارد. امروزه اغلب خودروهای شخصیت‌های بزرگ و دیپلمات‌ها از شیشه ضد گلوله ساخته شده‌اند. این شیشه‌ها حتی امینت خودروهای بخش بانکی، کارمندان شرکت‌های مالی، ستاره‌ها و افراد مشهور را تامین می‌کند.انتخاب شیشه زرهی بر اساس خطری است که راننده و سرنشینان وسیله نقلیه با آن روبرو هستند و دارای انواع مختلفی می‌باشد.

5نوع شیشه ضد گلوله پنج نوع اصلی شیشه ضد گلوله وجود دارد

  • اکریلیک

 ضد گلوله اکریلیک از محبوب‌ترین شیشه محسوب می‌شود. این نوع شیشه به راحتی قابل برش، شکاف بوده و می‌توان برای پنجره‌ها مورد استفاده قرار داد. این محصول همچنین بسیار سبک و مقاوم در برابر ضربه می‌باشد. این محصول دارای شفافیت بصری عالی بوده و بانک‌ها و فروشگاه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

  • پلی کربنات

ضد گلوله از پلی کربنات ساخته شده است. این نوع شیشه بسیار مقاوم و بادوام بوده و شفافیت آن نسبت به شیشه ضد گلوله اکریلیک کمتر می‌باشد.

  • شیشه بالستیک عایق

شیشه بالستیک عایق از دو یا چند لایه ساخته شده است و از یک واحد شیشه‌ای عایق کامل تشکیل شده است. این نوع شیشه از بهترین لعاب شیشه برخوردار بوده و در برابر آزمایش‌ها بسیار مقاوم می‌باشد. از ویژگی‌های مهمی که این شیشه دارد این است که نورا را به خوبی از خود عبور می‌دهد.

  • پلی کربنات شیشه ای
بیشتر بخوانید :  راهنمای خرید و استفاده از شیشه بالابر برقی

از لایه‌های شیشه‌ای، پلی کربنات و یک فیلم بین لایه‌ای ساخته شده است و به عنوان چسب عمل می‌کند. پلی کربنات شیشه‌ای از قوی‌ترین نوع شیشه ضد گلوله ساخته شده و دارای کاربردهای داخلی و خارجی می‌باشد.

  • شیشه لمینت سنتی

شیشه لمینت سنتی از چند لایه شیشه ضد گلوله ساخته شده است. این شیشه‌ها در برابر وورد اجباری مقاوم می‌باشند.

شیشه ضد گلوله

چگونه شیشه ضد گلوله را انتخاب کنیم؟

انتخاب نوع مناسب شیشه ضد گلوله اتومبیل متناسب با سطح تهدید، کاربرد و بودجه متفاوت می‌باشد. درجه حفاظت بستگی به ضخامت شیشه زره پوش دارد. تعداد لایه‌ها بر استحکام سازه و توانایی جذب انرژی تأثیر می‌گذارد.

شیشه استاندارد ضد گلوله 40 میلی متر ضخامت دارد. در برخی موارد سازه‌ای با ضخامت 80 میلی متر سفارش داده می‌شود. شیشه‌هایی با این فرمت بر روی خودروهای مدیران شرکت‌ها یا افرادی که هر روز در معرض خطر هستند، نصب می‌شود.

به یاد داشته باشید که شیشه 80 میلی متری سنگین است. افزایش ضخامت نیز بر شفافیت تأثیر می‌گذارد و درصدی از دید از بین می‌رود. می‌توانید سازه را روی خودرو نصب کنید.

هدف این است که حداکثر محافظت از راننده و سرنشینان را بدون آسیب رساندن به وسیله نقلیه انجام دهید. استفاده از شیشه برای کاهش دید راننده مجاز نیست، زیرا باعث ایجاد شرایط اضطراری می‌شود.

شیشه را با در نظر گرفتن درجه و هدف حفاظت انتخاب کنید. با متخصصین خدمات مشورت کنید و در مصرف شیشه کوتاهی نکنید. ایمنی و اطمینان در شرایط در اولویت است. برای انتخاب نوع شیشه مناسب می‌توانید با راه‌های ارتباطی که در قسمت تماس با ما در این سایت اشاره شده است با مجموعه رجبی تماس بگیرید. کارشناسان ما شما را برای انتخاب بهترین شیشه ضد گلوله راهنمایی و مشورت می‌کنند.

بیشتر بخوانید :  نکاتی درباره انتخاب بهترین تیغه برف پاک کن

شیشه ضد گلوله

مزایای شیشه ضد گلوله

مزایای شیشه ضد گلوله را می‌توان به صورت زیر شمرد:

–  این محصول در برابر شوک و سایر اسیب‌های مکانیکی مقاوم است.

–  استفاده از این شیشه‌ها خطر اسیب ناشی از قطعات را به حداقل می‌رساند. حتی اگر شکسته شود، به قطعات کوچک تبدیل نمی‌شود که خطرات بزرگتری ایجاد می‌کند.

–  این محصول در رنگ‌های مختلف تولید می‌شود. این ویژگی به شما اجازه می‌دهد که از شیشه ضد گلوله به عنوان یک عنصر تزئینی استفاده کنید.

–  شیشه ضد گلوله در برابر رطوبت بالا، تغییرات ناگهانی دما و سایر عوامل خارجی منفی بسیار مقاوم است

–  این محصول خواص و ظاهر اصلی خود را در طول عمر مفید حفظ می‌کند.

 در این مقاله به معرفی شیشه ضد گلوله و کاربردهای آن اشاره شد.  ما یکی از تامین‌کننده شیشه اتومبیل در کشور می‌باشیم و شما می‌توانید انواع و اقسام شیشه جلو، عقب، پنجره‌ها و.. برای خودروهای خارجی و داخلی را از مجموعه ما را با بهترین کیفیت و خدمات پس از فروش دریافت کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما در ارتباط باشید.

 لوازم یدکی و شیشه اتومبیل رجبی با چندین سال سابقه در فروش شیشه‌های فابریک خارجی و داخلی پاسخگوی تمام نیازهای شما در تامین شیشه اتومبیل ، نوار شیشه اتومبیل، دستگیره درب، شیشه بالابر خودرو، قفل کاپوت، آینه اتومبیل، تیغه برف پاک کن و مغزی قفل و سوئیچ است.

شما می‌توانید همه این محصولات را با بهترین گارانتی و خدمات پس از فروش از مجموعه ما تهیه کنید. ضمن اینکه در صورت نیاز به ترمیم شیشه اتومبیل می توانید با ما تماس بگیرید. ما این کار را به بهترین شکل ممکن با استفاده از مواد آمریکایی ترمیم شیشه انجام می دهیم.  برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره و راهنمایی بیشتر با راه‌های ارتباطی که در قسمت تماس با ما در سایت معرفی شده است با مجموعه ما در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *