مجله شیشه اتومبیل

انواع ترک و شکستگی شیشه اتومبیل+ تصاویر

شکستگی شیشه اتومبیل

در این مطلب می خواهیم اطلاعاتی را راجع به شکستگی شیشه اتومبیل در اختیارتان قرار بدهیم. شیشه یک ماده منحصر به فرد است. بادوام، سخت، در دسترس و در عین حال شفاف است. دلیل خواص منحصر به فرد شیشه این است که این ماده بی‌شکل و خاص به گونه‌ای تولید می‌شود که هنگام سرد شدن بدون مرحله تبلور از حالت مایع به جامد تبدیل می‌شود. اما با وجود قرن‌ها توسعه صنعت شیشه و استفاده از شیشه‌های قوی در صنعت خودروسازی، عیب اصلی شیشه یعنی شکنندگی آن به طور کامل برطرف نشده است.

اگر شما هم می خواهید اطلاعاتی را راجع به شکستگی شیشه اتومبیل به دست بیاورید با ما همراه باشید.

شکستگی شیشه اتومبیل

مرروی بر شیشه خودرو

برای این که اطلاعاتی را راجع به شکستگی شیشه اتومبیل بیایید ابتدا مروری بر شیشه خودرو داشته باشیم سپس شکستگی شیشه اتومبیل را مورد بررسی قرار بدهیم. اولین تلاش‌ها برای ساخت شیشه‌های مخصوص خودروها به اوایل قرن بیستم بازمی گردد. در سال 1928، شیشه جلو چند لایه ساخته شد. تریپلکس ساخته شده از ورق شیشه‌ای است که با فیلم‌های وینیل یا محصولات اکریلیک ساخته شده است. تریپلکس، حتی در صورت ترک خوردن، روی فیلم باقی می‌ماند و در صورت تصادف روی راننده و سرنشینان تکه نمی‌ریزد.

پس از تریپلکس، شیشه سکوریتی اختراع شد که در شیشه‌های جانبی و عقب خودروها استفاده می‌شود. تکنولوژی ساخت چنین شیشه‌ای شامل گرم کردن مجدد شیشه تقریباً تا مرحله نرم شدن و خنک شدن سریع آن است. در نتیجه شیشه سکوریت دوام بیشتری دارد و حتی با یک ضربه قوی، با لبه‌های گرد به قطعاتی تبدیل می‌شود.چنین شیشه‌های مخصوصا قوی و ایمن خودرو نیز می‌توانند در حین استفاده ترک بخورند.

بیشتر بخوانید :  مغزی قفل و سوئیچ اتومبیل

شکستگی شیشه اتومبیل

دلایل ترک و شکستگی شیشه اتومبیل

در کلی‌ترین شکل، علل شکستگی شیشه اتومبیل به دلایل مختلف می‌باشد:

  • تغییرات ناگهانی دما

تغییرات ناگهانی دما بیش از حد توسط تهویه مطبوع در گرما، ریختن مایعات بر روی شیشه سرد یا گرم است.گرما می‌تواند باعث ترک‌های عمودی از تراشه‌های کوچک شود و در یخبندان شدید، ترک‌های افقی می‌تواند ظاهر شود.

  • اصابت سنگ و..

دلایل شکستگی شیشه اتومبیل می‌تواند فوری باشد مانند اصابت سنگ، شاخه افتاده و یا تصادف.

  • مواد پاک‌کننده نامناسب و تهاجمی

در صورتی که مواد پاک‌کننده نامناسب و تهاجمی باشد، شیشه شفافیت خود را از دست می‌دهد. از این رو این محصول هنگام کار برف پاک کن‌های فرسوده یا کثیف خراشیده می‌شود و در ناحیه تراشه‌های تعمیر نشده به دلیل تغییرات دما ترک می‌خورد و می‌شکند.

  • دلایل نصب

گاهی اوقات شیشه اتومبیل به درستی نصب نمی‌شود و همین امر سبب تغییرات هندسی به دلیل حوادث می‌شود و همین عامل سبب می‌شود که شیشه دچار شکستگی شود.

  • ضربه به دلیل سرعت بالا

رانندگی سریع در چاله‌ها و ضربه‌ها به ویژه برای اتومبیل‌هایی با سیستم تعلیق خشک سبب می‌شود که اشیاء از زیر چرخ به سنگ برخورد کند و سبب شکستگی شیشه اتومبیل شود.

  • تعمیر و صافکاری

شیشه یک عنصر مهم در استحکام بدنه است. همه صنعتگرانی که پس از تصادف درگیر تعمیرات صاف کردن بدنه هستند، ویژگی‌های توزیع استرس را در نتیجه صاف کردن بدنه را در نظر نمی‌گیرند. از این رو تعمیر غیر اصولی عناصر بدنه منجر به ایجاد تنش‌های داخلی در بدنه شده و در نتیجه ممکن است شیشه آسیب ببیند.

  • چسباندن شیشه‌های بی‌کیفیت

اگر شیشه‌ای با هندسه ثابت، یک لایه یا یک لایه سرامیکی آسیب دیده را به بدنه بچسبانید، دوام زیادی نخواهد داشت. شیشه با نقص به سرعت کدر می‌شود، تصویری مخدوش می‌دهد و پس از مدتی می‌شکند.

  • نقص در فناوری چسباندن شیشه
بیشتر بخوانید :  آینه برقی راهنما دار پژو پارس

استفاده از چسب کم استحکام، چسب بر روی نوارهای گرمایش شیشه، استفاده از پرایمر یا فعال‌کننده روی لایه‌ای از درزگیر قدیمی، نصب نادرست شیشه با قاب،تغییر شکل قاب در حین چسباندن سبب می‌شود که قاب آلومینیومی به راحتی در هنگام نصب قطعه آسیب می‌بیند.

همانطور که می‌بینید، نصب شیشه خودرو یک فرآیند پیچیده تکنولوژیکی است که در آن هر جزئیات مهم است.اگر مواد مصرفی را اشتباه انتخاب کنید و نصب شیشه درست نباشد، حتی یک قطعه جدید با کیفیت بالا دوام زیادی نخواهد داشت: هنگام انتقال لرزش به بدنه، چسب نشت می‌کند، شیشه می‌ترکد یا حتی می‌افتد.

شکستگی شیشه اتومبیل

اگر ترک ظاهر شد چه باید کرد؟

گاهی اوقات دلایل فوق سبب می‌شود که شیشه ترک کند و به طور کامل نشکند. بنابراین اگر ترک ظاهر شد،اولین کاری که باید انجام دهید این است که ترک یا تراشه را سریعا مهر و موم کنید. این مهم است تا گرد و غبار وارد نشود. تعمیرات را می‌توانید خودتان یا در یک تعمیرگاه خودرو انجام دهید.باید در نظر داشت که شیشه به دلیل تراشه‌ها به طور کامل ترک می‌خورد و می‌شکند. بنابراین نباید تعمیر ترک شیشه را به تعویق بیاندازید و بنابراین جایگزنی قطعا برای شما هزینه خواهد داشت.

شکستگی شیشه اتومبیل

ترمیم شکستگی شیشه اتومبیل

در صورتی که شیشه اتومبیل شکست بهتر است سریعا اقدام به تعویض شیشه کنید. باید بدانید که برای تعویض آن حتما باید به تعمیرگاه مراجعه کرده و شیشه اصلی را توزیع کنندگان قابل اعتماد که خدمات حرفه‌ای تعویض شیشه انجام می‌دهند را انتخاب کنید.

اگر تعمیرکار شیشه هستید برای تهیه انواع شیشه خودرو به سایت ما مراجعه کنید و ثبت سفارش کنید. ما فروشنده عمده شیشه اتومبیل در تهران هستیم و به کلیه استان‌ها خدمت رسانی می‌کنیم. شما می‌توانید شیشه انواع ماشین‌های خارجی و داخلی را از مجموعه ما خریداری کنید.

بیشتر بخوانید :  شیشه هیوندای سوناتا

شکستگی شیشه اتومبیل

هزینه تعویض شیشه

در مجموع هزینه تعویض شیشه به دو دسته قیمت متریال و نصب آن طبقه بندی می‌شود. قیمت شیشه فابریک به خصوص ماشین‌های خارجی تحت تاثیر قیمت گذاری تولیدکننده و نوسانات نرخ ارز است. با توجه به اینکه قیمت دلار هر روز متغیر است لذا قیمت شیشه خودرو در نوسان است.

 هیچ وقت فریب شیشه‌های ارزان قیمت در بازار را نخورید. بعضی از واردکنندگان شیشه‌های مرجوعی کارخانه را وارد کرده و به مشتریان می‌فروشند. لذا بهتر است از نمایندگی‌های مجاز بهترین شیشه برای خودرو خود را تهیه کنید.

هزینه نصب شیشه توسط اتحادیه تعیین می‌شود و با توجه به سختی کار متغیر است. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با قیمت و هزینه نصب شیشه اتومبیل با ما تماس بگیرید.

شکستگی شیشه اتومبیل

در این مقاله به دلایل اصلی شکستی شیشه اتومبیل اشاره شد. خوشبختانه امروزه هر نوع شیشه خودرو که بشکند قابلیت تعویض دارد. لوازم یدکی و شیشه اتومبیل رجبی با چندین سال سابقه در فروش شیشه‌های فابریک خارجی و داخلی پاسخگوی تمام نیازهای شما در تامین شیشه اتومبیل ، نوار شیشه اتومبیل، دستگیره درب، شیشه بالابر خودرو، قفل کاپوت، آینه اتومبیل، تیغه برف پاک کن و مغزی قفل و سوئیچ است.

شما می‌توانید همه این محصولات را با بهترین گارانتی و خدمات پس از فروش از مجموعه ما تهیه کنید. ضمن اینکه در صورت نیاز به ترمیم شیشه اتومبیل می توانید با ما تماس بگیرید. ما این کار را به بهترین شکل ممکن با استفاده از مواد آمریکایی ترمیم شیشه انجام می دهیم.  برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره و راهنمایی بیشتر با راه‌های ارتباطی که در قسمت تماس با ما در سایت معرفی شده است با مجموعه ما در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *